Gisteren volgde ik een webinar van een supertoffe gast uit Amerika die bezig is met het helpen van ondernemers online. Hij geeft webinars maar ook seminars, heeft een programma om mensen te begeleiden in het ondernemersschap en hij vertelde over het jaar sterk afsluiten. Want het is alweer half oktober. Een reden om tegen jezelf te zeggen dat het jaar toch al bijna is afgelopen, dus dat je in januari wel weer begint met het najagen van je dromen. Dat het jaar misschien al goed genoeg voor jou is gegaan, dat kan ook natuurlijk, en je dus besluit: het is wel goed zo. Maar waarom pakken we die 2 en een halve maand die nog resteert niet gewoon om nog even KEIHARD te knallen? Zodat we het jaar sowieso beter afronden dan we nu verwachten te gaan doen!

Want het is wel echt zo simpel als dat ik het nu tegen je zeg. Volg je dromen en begin vandaag nog!

Maar wat ik moeilijk vond en vind, is het concretiseren van je doelen. Want je weet misschien wel waar je uiteindelijk wilt komen, maar je weet niet zo goed hoe. Daarom is het zo slim om korte termijndoelen op te stellen voor jezelf en die ook werkelijk op te schrijven.

Dat heb ik meteen gedaan na het luisteren naar deze webinar.

Ik heb letterlijk een stuk pen en papier gepakt en ben gaan schrijven. De stappen op gaan schrijven die ik moet zetten om mijn lange termijndoel te halen. Met een datum erbij: 31-12-2018. Wat wil ik voor die datum gedaan krijgen? Bijvoorbeeld: ik wil voor die tijd ELKE week minstens 2 keer gesport hebben. Want mijn doel voor volgend jaar is namelijk: meedoen aan een MudRun.

Ja, zo’n ‘ik speel even voor varkentje’ hardloopwedstrijd. Door de modder banjeren over een of ander maf parcours waarvan luie mensen zich afvragen hoe je het uberhaupt kunt bedenken. Daar wil ik aan meedoen. Waarom? Omdat ik sterk moet zijn om dit af te maken. Ik moet trainen om dit te halen. Ik moet mezelf kunnen optrekken, over obstacels klimmen en conditioneel sterk zijn. Dus de 2,5 maand die me nu nog resteert dit jaar, zorg ik dat ik de gewoonte inbouw om 2 keer per week te trainen. Zodat ik volgend jaar mijn volgende doel kan zetten: 3 keer per week. En dan voor het einde van het jaar, ben ik klaar om mijn doel te halen!

Wat is jouw doel dit jaar? Waar ga jij voor?

Liefs,
Esther